Om Jens-Henrik Kirk

Konservative Mariagerfjord

Om Jens-Henrik Kirk

Jens-Henrik er født den 11. april 1977 i Herning, hvor han boede de første 3 år. Da han var 3 år døde hans mor efter længere tids sygdom. Hans far Poul Kirk valgte at tage til Mariager, hvor han blev Højskolelærer. Der startede en spændende tid for familien, med opstart af 3 efterskoler, hvor Poul Kirk var initiativtager og forstander.

Efter 9. og 10. klasse på efterskole startede Jens-Henrik på Handelsskolen i Randers. Efter Handelsskolen valgte han at tage til London for at dygtiggøre sig i sprog og være i en helt anden kultur. Han arbejdede som opvasker på et hotel, og tog jævnligt til store fodboldkampe på de mange stadions i London. Jens-Henrik har altid været optaget af at rejse, og har besøgt mere end 50 forskellige lande.

Som 20 årig vælger Jens-Henrik at flytte til København, hvor han bliver aktiv i Danmarks største frikirke som ansvarlig for teenagearbejdet. Han starter sammen med 20 frivillige et ungdomsprojekt, som arbejdede med socialt udsatte og indvandrere på Nørrebro. Det var et gadeplans arbejde, som han ledte i næsten 6 år.

Hjertet for teenagere og ønsket om at gøre en forskel, var motivationen for at tage en uddannelse som Socialrådgiver. I 2004 afsluttede Jens-Henrik uddannelsen som International Interkulturel Socialrådgiver. Praktikken blev afviklet i Californien, hvor han arbejdede for Teen Challenge, en verdensomspændende organisation, der arbejder med misbrugere og socialt udsatte.

I 2004 startede han sammen med sin hustru virksomheden Jomfrubakkens Bed & Breakfast ved Mariager. Han solgte virksomheden i 2006, da han i 2005 fik tilbudt forstanderjobbet på Mariager Efterskole.

Siden 2005 har han arbejdet som efterskoleforstander og været en del af en skole i rivende udvikling. Skolen har i dag 128 elever og 35 medarbejdere. Ved siden af arbejdet som forstander, har Jens-Henrik været Campchef for Sommercamp Mariager, en årlig camp for frikirkerne i DK med ca. 5000 deltagere.

Jens-Henrik har en stor passion for fodbold – er frivillig træner, og spiller på det lokale Oldboys hold i Mariager. Hans øvrige interesser er madlavning, kirke, og rejser. Han er en flittig læser, og har i mange år været optaget af lederskab, politik og samfundsudvikling.

Han er gift med Camilla som er lærer og har børnene Joachim 11 år, Lucas 9 år og Amalie 6 år.

Webmaster og ansvarlig: Bent Verner Madsen. bm@konservative.cc / Mobil: 21 58 40 49